fredag 15. august 2014

Soverom




Det har vært litt stille på bloggen i det siste.
Årets store prosjekt er oppussingen av 60kvm "hjem" på Gyldenpris.
De krative håndarbeidstundene mine er derfor nedprioritert...

Blod, svette og tårer, et par tramp i gulvet og noen gloser har det vært ;)
Jeg skal ikke legge skjul på at det til tider føles
som om jeg har tatt meg vann over hodet ...



MEN i hovedsak koser jeg meg-
med mestring, fremgang, kaffe, latter, kaker, selskap og god hjelp!


Flere MÅL ER NÅDD: Soverommet skulle være klart iløpet av januar.
Innredningen er bare midlertidig - Siden resten av leiligheten er en byggeplass
Men det føles som om rommet er ferdig ;) 

Soverommet VAR:





Vinduskarmer i lakket tre og for smale til å bruke. Gulvbelegg
og tapet var gammelt og slitt. Langs gulvet var det lister i en "beigeaktig" farge.
Det var tydelige spor etter en gammel baderomsdør, og døren
til stuen var gammel med lister og karm av plastikk...



Det er blitt skrapt, sparklet, pusset, revet ned, bygget opp,
og flere HJELPENDE HENDER har vært innom;
med pågangsmot, tips, kake, oppmuntring,
lunsj, kaffe, chips, hjelp, styrke, avkobling mm...






VINDUSKARM:


Vinduskarmen er pusset, treknotter og lister
er fjernet, veggen er bygget ut og karmen malt hvitt.




Jeg er godt fornøyd med de nye karmene!



GULV
Furugulv ble kjøpt inn og lagt ...



Dette var en liten utfordring, men når jeg var nær med å gi opp
dukket det opp en HÆRLIG gjeng på døren.




Utfordring og frustrasjon til side, jeg angrer ikke på valg av gulv!
(og selv om jeg ikke akkurat storgleder meg til å legge samme gulv i stuen,
er jeg ikke i tvil om det er akkurat dette gulvet jeg skal ha!)





En periode "bodde" jeg på soverommet.



Nå er vinduskarmene i stuen også oppdatert,  alle vegger er gipset på nytt,

(bortsett fra betongveggen som, etter mange timers arbeid, er skrapt frem),
kjøkkenet er revet og nytt er på vei opp.
... og til påsken flyttet jeg ut i stuen igjen.

Jeg har fortsatt en lang vei igjen før alle de 60kvm er ferdig.
Det føles fortsatt som om jeg til tider har tatt meg vann over hodet...
MEN, da hjelper det å se igjennom bilder;)
Etter litt tramping og tårer (og banning), er jeg i gang igjen.

Takk for masse god hjelp!
Kanskje kommer det flere oppdateringer på bloggen fremover ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar