lørdag 16. august 2014

Rå murvegg

"Det begynte som en #GøyIde,
men viste seg å være et #HIMLAprosjekt!
#RåMur skal d bli ...!"




Den ene veggen i stuen er en murvegg inn mot naboen. Veggen var
sparklet med (vannvittig mye) sparkel og deretter tapetsert to ganger.
Planen var å skrape av tapeten og male.




Den første kvadratmeteren gikk som en lek! Sammen med tapet datt
sparkelen av og der dukket det opp en fin murvegg ...
Det ble tatt en (litt rask?) avgjørelse på at den muren skulle frem.

Etterhvert viste det seg at den første kvadratmeter var den eneste
som ikke satt godt fast...




Mamma stilte med vanvittig mye pågangsmot og engasjemang i
#HIMLAprosjekt MURVEGG.
Det viste seg derfor at prosjektet var gjennomførbart.




Uendelig med knivblader, laaaange avkoblinger,
mengder med støv og to måneder seinere var det klart for å
rydde vekk knivblader og rusk.




... og mens vi nøt resultatet kom det en rolig kommentar fra mamma:
"Om du noen gang vurderer å sparkle over denne murveggen igjen,
så har eg noen høner å plukke med deg..." Hun kan ta det helt med ro ;)
Murveggen er kommet for å bli!




Å finne ut hvordan jeg kunne behandle muren slik at støvet bandt seg,
men uten at det ble endringer i uttrykket, skulle vise seg å være et
eget stort prosjekt. De fleste byggvarehandlerne så på meg med
spørsmålstegn i øynene da jeg sa at jeg ikke skulle sparkle og male veggen,
men ha muren akkurat sånn den var nå. Men jeg hadde ikke tenkt å gi opp!
(Jeg ville jo ikke risikere å måtte plukke høner med mamma...)

Når jeg tilslutt gikk innom Alton Nordsjö Idé & Design på Melkeplassen
møtte jeg derimot litt større forståelse.
Jeg fikk ikke forklart ferdig før hun fant frem akkurat det jeg trengte;
Nordsjø sin bindoplast 7, klar base.




Jeg gikk superfornøyd ut av butikken
etter fantastisk hjelp og oppmuntrende ord:
"Dette blir kult, lykke til!"... og jammen hadde hun helt rett! ;D

2 kommentarer: