onsdag 14. oktober 2015

Stoler og benk til kjøkkenbordet.

Jeg har overtatt kjøkkenbordet vi hadde som barn.
Bordbeina er det pappa som laget en gang i tiden.
Jeg har flere stoler og krakker, og en benk, som jeg er glad i av ulike grunner.
For å gjøre de mer samkjørt i stil satte jeg i gang med maling og stoff.



Benken fra Jysk og stolen som er arv fra oldeforeldre har jeg malt i samme farge.
Før du får fnatt over at jeg har malt en eldgammel stol; finéren var begynt å falle av...
Krakken og benken har jeg trekt om med samme stoff, og stolen som er kjøpt på
Ottogården har fått en tilsvarende pute.



TIPS: Endel benker og krakker er lett å trekke om dersom beina kan skrues av.
Jeg bare stiftet stoffet fast på undersiden med en stiftemaskin for møbler.

TIPS: Når du maler stoler el. kan det være lurt å skru en liten skrue under hvert bein.
Da står stolen litt "over" gulvet og det er lettere å male beinet helt ned i en omgang.
(Se bildet under, nederst til høyre.)


2 kommentarer:

  1. Herlighet - du er så kreativ og flink. Imponert!! Helsing Silje frå sunnmøre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!
      Gleder meg til det kommmer bilder fra Sunnmørehuset ;)

      Slett