onsdag 27. mars 2013

Festdrakt

Jeg har i noen år hatt lyst til å sy
meg min egen festdrakt.
Utfordringen når man står helt fritt er
å bestemme seg for hvordan man vil ha den.
I forrige uke falt det plutselig på plass.
Så nå er stuen atter en gang gjort om til "systue".

At alt falt på plass nå passer jo bra,
siden jeg allerede er godt stresset på
skolearbeid...
Men litt avkobling er jo greit :)

Jeg setter sammen stakken fra Stoff og Stil,
mønster 27000, og en topp fra Burdastyle,
mønster Wiesn Dirndl #6038
og så tilpasser jeg det litt ut fra dette.

Til stakken skal jeg bruke stoffet
Ull tweed, lys petrol
Til toppen skal jeg bruke stoffet
Sateng kina off white/grønn blomst
Begge fra Stoff og Stil.

Jeg satser på å bruke en skjorte som
er arv fra konen til min oldefar,
og et hvitt forkle til.

Det er altid skummelt å blogge om
uferdige prosjekt ...
Men planen er å få det ferdig i løpet av
våren... Kanskje til 17.mai?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar